piątek, 3 kwietnia 2015

Jak zrobić domowy balsam do ust??? - DIY

Hej :)! Jak idą Wam przygotowania do świąt? W tym roku mamy Wielkanoc na działce, więc w domu nie ma za dużo roboty :), robimy jedynie z mamą jutro ciasta...Wiecie, że lubię (kocham!) robić wszystko sama - wtedy mam pewność, że jest naturalne i bez żadnych sztucznych "dodatków". Zaczyna się od ciastek, przez robienie swojej Nutelli (już niedługo!), aż po takie kosmetyki! Moim największym marzeniem jest otwarcie z mamą własnego zakątka z takimi domowymi robótkami :), nawet wiem jaką miałby nazwę! Chocolate Mint :))).

Przechodząc do dzisiejszego posta..moje usta mają problem z "dostosowaniem" się do szminek..nie wiem czy to kwestia złego malowania czy tego, że moje usta szybko się wysuszają i są niepełne (kiedyś lubiłam zdrapywać z nich krosty, miałam "zajady"). Coraz częściej używam używam balsamów..pomyślałam: czemu nie zrobić takiego samemu??


Co będzie nam potrzebne?


- czubate pół łyżeczki białej wazeliny
- pół łyżeczki miodu
- kapka oliwy z oliwek
- (opcjonalnie) szminka, słyszałam też o barwieniu cieniami do powiek
- rondelek
- mały pojemniczek

Wszystkie "składniki" wkładamy do rondelka i podgrzewamy na MALEŃKIM (!) ogniu, aż po rozpuszczenie się całości (wystarczy kilka sekund). Przelewamy gorącą mieszankę do pojemniczka i wkładamy do zamrażarki na ok. 1h :). GOTOWE!



Parę chwil i gotowe :)


Balsam jest mięciutki i bardzo fajnie wygładza usta :) - widać nawet poświatę koloru.
------------------------------------------------------
Mam nadzieję, że pierwszy DIY Wam się spodobał :), robiłyście już jakieś domowe kosmetyki? A może macie jakieś inne sposoby na dbanie o usta? Koniecznie podzielcie się doświadczeniami :).

WESOŁYCH ŚWIĄT! 

P.S. Koncert się udał! Było cudownie <3

6 komentarzy:

  1. Fajne! Widziałam sposób na coś takiego, ale z kredkami świecowymi i olejem kokosowym, jednak olej kokosowy trudniej zdobyć. Nie przepadam za balsamami do ust, ale może się skuszę..?

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i najważniejsze robimy go własnoręcznie ^^ uwielbiam przepisy na takie domowe kosmetyki :3
    http://truskawkowymotyl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny balsam, muszę spróbować taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam z cieniami, nieźle barwią. :D Ogólnie się przyznam, że nie próbowałam dokładać miodu i chyba muszę przetestować. :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto :), miód ma świetne właściwości odżywcze..na włosy, skórę. Polecam nakładanie warstwy miodu na usta :), działa na popękane i spierzchniete :)

      Usuń
  5. Robiłam i wyszło super! Zamiast szminki dodałam cień do powiek, w wyniku czego nie musiałam kupować trudno dostępnej fioletowego balsamu do ust, pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu wpadłeś :), komentuj, czytaj, dziel się swoją opinią! Pamiętaj, że mam też stronę na FB i na Insta :), no...maila też mam, wieć jeśli chcesz - napisz :)!