środa, 15 kwietnia 2015

Be fit - czyli jak schudłam 16 kg? Cz.1

Witajcie! Jak się macie? Do wakacji zostały niecałe 1,5 miesiąca :))), a tak naprawdę jeszcze tylko chwila nauki..w przyszłym tygodniu trzecie klasy piszą testy, więc mamy trzy dni wolnego ;), później Zielone szkoły, lekcje lajtowe i wyjeżdżam na kilka dni na komunię do Londynu! Mam nadzieję, że dzisiejszy temat posta Was zaintrygował, bądź dopiero to zrobi ;)..

Odkąd pamiętam byłam 'pulchna' i zawsze miałam problem z pozbycia się WIELU nadprogramowych kilogramów..i wreszcie mi się udało! W 3,5 miesiąca schudłam 16 kilo, a to JESZCZE NIE KONIEC ;)..zaczęłam krótko po Bożym Narodzeniu. Nie robiłam z tego wielkiej hecy, bo nie brałam tego tak na serio - trochę się zniechęciłam po wcześniejszych próbach :p..

PAMIĘTAJCIE! Wszystko jest możliwe i skoro mi się udało, tak samo uda się Wam :), oto kilka rad :), które stosowałam ja - NIE prowadzę i nie będę prowadzić żadnych diet "CUD", zmieniłam tylko sposób odżywiania i styl życia. Nie jestem ekspertką od tych spraw, ale mam nadzieję, że Wam pomogę.

1. AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA!

To chyba 90% waszego sukcesu! Powinniście uprawiać ją w sposób, jaki lubicie ;), jazda rowerem, na rolkach, fitness, bieganie, siłownia..ja zaczęłam od tańczenia (kocham to!), później dołączyłam do tego kilka ćwiczeń znalezionych w internecie i coraz więcej czasu poświęcałam ćwiczeniom :), od jakiegoś miesiąca ćwiczę z Ewą (zdania są podzielone, ale ja jestem ZA!). Ćwiczę od 0,5 do 1h CODZIENNIE i myślę, że to wystarczy :)

2. PIJ ZIELONĄ HERBATĘ! ZREZYGNUJ Z KAWY!

Kawa wypłukuje wodę z organizmu ;), przeżuć się na zieloną herbatę :). Ona też przyczyniła się do mojego schudnięcia...Piję taką z maliną i płatkami bławatka - liściastą, POLECAM!

3. MIÓD JEST NAJLEPSZYM SŁODZIKIEM!

Tak, tak! I to jakim dobrym ;). Słódźcie nim wszystko - herbatę, wypieki, płatki, możecie nawet sobie kapkę podjeść jeśli będziecie mieli ochotę na coś słodkiego ;). Polecam miód akacjowy (jeden z najsłodszych miodów).

4. SOKI ZAMIEŃ NA WODĘ

Posiadają one syropy (m.in. glukozowo-fruktozowy), cukry, słodziki, barwniki i wiele wiele wiele! innych niezdrowych składników :). Na początku było mi trudno, ale w końcu piję tylko czystą wodę ;).

5. ZDROWO SIĘ ODŻYWIAJ!!!

Powiem Wam coś niezbyt fajnego - nie lubię surowych warzyw, jem tylko marchewkę i ziemniaki, ale jakoś sobie radzę ;). Dla wszystkiego znalazłam zdrowe zamienniki - kasza jaglana, zupy krem, potrawy gotowane, nie smażone, warzywa sobie blenduję :). Jem regularnie 4-5 posiłków dziennie, w odstępie 3 godzin. Kolację jem max o 19. Postarajcie się zostawić ostatni kawałek na talerzu - nauczy Was to dyscypliny i zobaczycie, że jesteście najedzone, stopniowo zmniejszy się Wam żołądek. Lubicie jogurty? Ja też ;), nie jem już takich z czekoladowymi dodatkami - w naszej lodówce znajdują się serki i jogurty naturalne :). Całkowicie odrzuciłam słodycze (próbujcie ograniczyć się na początku choć do jednego tygodniowo) i fastfoody :)

Dostałyśmy ostatnio parowar - nawet nie wiecie jakie cuda z niego wychodzą!

Post byłby za długi dlatego podzieliłam go na części ;), następny już niedługo. Pamiętajcie, że tylko dzięki Wam samym możecie coś osiągnąć :). Dajcie sobie czas, a jeśli nie dacie rady - próbujcie JESZCZE RAZ, aż do skutku. Ja z wagi 76kg przy wzroście (w tej chwili) 1,60 zeszłam do takiej poniżej 60 :). Próbujcie zrzucać nadwagę z przyjemnością :)!!!!!! Ja nie mam zamiaru przestawać - wręcz jestem bardziej zmotywowana :).


Mam nadzieję, że post Wam się spodobał :), podzielcie się swoją opinią, może również przeżyłyście metamorfozę? Buziaki :)




7 komentarzy:

  1. Przed odchudzaniem najlepiej skonsultować się ze specjalistą, który dobierze odpowiednią dietę do danej osoby czy też ćwiczenia fizyczne. Radykalnie odchudzac się nie można samemu, bo to bywa niebezpieczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozumiem, każdy może, ale nie musi iść..taka rozmowę powinien odbyć ktoś kto ma duże problemy ze zdrowiem. A mi jak widać nic się nie dzieje ;). Jak pisałam - to nie dieta! Nie odchudzam się! W tej chwili to już styl życia ;). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko ten o ma problemy ze zdrowiem, ale każdy kto chce się odchudzać. Źle dobrana dieta i ćwiczenia może zaszkodzić niż przynieść pożytek. Szkoda, że nie wszyscy o tym wiedzą.
      Żadna płyta z ćwiczeniami czy super diety z neta, tylko porada kompetentnej osoby na początek.
      A jesteś jeszcze młoda, twoj organizm dojrzewa, tym bardziej powinnaś skorzystać z porady specjalisty.

      A skoro dieta to nie tylko odchudzanie się, to też zmiana stylu zycia. Błędnie słowo "dieta" od razu kojarzona jest z masą wyrzeczeń.

      Usuń
    2. Nie będę się na ten temat wypowiadać..to już indywidualna sprawa. Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Ohh zazdroszczę!! Ja od trzech miesięcy na poczatku skakanka, później skalpel i teraz Killer i jedynie 2 kg i po 2 cm w biodrach i brzuchu, 1,5 w ramieniu i pół w udzie. Jestem strasznie zniechęcona a dieta taka sobie, wiem, ze to podstawa ale nie objadam się i brak mi już chęci do ćwiczenia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymaj się! Już są postępy :). Pamiętaj, że małymi kroczkami Dojdziesz do celu ;). Trzymam kciuki!!!

      Usuń

Miło mi, że tu wpadłeś :), komentuj, czytaj, dziel się swoją opinią! Pamiętaj, że mam też stronę na FB i na Insta :), no...maila też mam, wieć jeśli chcesz - napisz :)!