niedziela, 29 marca 2015

Przepis na...Zdrowe ciasteczka owsiane!

Hej :), na stronie FB obiecałam, że na weekend wstawię przepis na coś słodkiego...Pogoda za oknem nieciekawa, a te ciasteczka rozświetlą Wam popołudnie ;)! Ciacha są zdrowe, smaczne i mało kaloryczne :)..A najlepsze jest to, że dodatki można dowolnie modyfikować :D. Wyszło ich dość spoooro, nawet nie liczyłam, ale dla łakomczuszków starczy ;).


Składniki:

- 200 g miękkiego masła
- pół szklanki brązowego cukru (najlepiej drobnego)
- 1 jajko
- odrobina ekstraktu waniliowego
- 1 szklanka mąki pełnoziarnistej żytniej
- płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki sody oczyszczonej
- 2,5 szklanki płatków owsianych górskich
- orzechy laskowe (dowolna ilość)
- orzechy włoskie (dowolna ilość)
- suszona żurawina (dowolna ilość)
- tabliczka gorzkiej czekolady
- szczypta soli

Przepis: 

Masło z cukrem utrzeć na gładką masę, dodać jajko - wymieszać. Dorzucić resztę składników (orzechy zblendować na małe kawałki, pokroić czekoladę i żurawinę). Na blachę (wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia) układać kulki ciastek, następnie spłaszczyć (dużo urosną). Pamiętajcie o odstępach! Piec w 180* przez ok. 15 minut :). Studzić na kratce ;). SMACZNEGO!

 Te ciasteczka idealnie zastępują batonik, są mało kaloryczne, a jakże zdrowe! I bardzo sycące :)...koniecznie dajcie znać gdy tylko je upieczecie :).

Za kilka godzin koncert! Nie wierzę w to!!! 
Do napisania,
Julia :)

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam te ciasteczka. :D Jedyne, które wiem, że mi wyjdą, chyba że je spiekę. xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda :), to najprostsze i najszybsze do zrobienia ciastka jakie umiem zrobić :D!

      Usuń
  2. Bardzo fajnie wyglądają, ciekawe czy by mi się udały.. bo jestem anty-talentem kuchennym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto spróbować :). Te ciasteczka są bardzo proste, bo tak naprawdę wrzucasz wszystko do jednej misy ;)

      Usuń
  3. robie te ciastka już po raz drugi.. Są przepyszne :** <3

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu wpadłeś :), komentuj, czytaj, dziel się swoją opinią! Pamiętaj, że mam też stronę na FB i na Insta :), no...maila też mam, wieć jeśli chcesz - napisz :)!