środa, 18 czerwca 2014

Orzeźwiający deser truskawkowy

Dziś dowiecie się jak zrobić pyszny deser :)....:


Lecz zanim to nastąpi...

Hej :). Jak tam wam czas mija? (Dostanę pewnie dużo odpowiedzi :D) Ja zachorowałam trochę i od wtorku nie ma mnie w szkole -.-......Wczoraj miałam w domu malutką chorą kotkę. Znalazły ją moje dwie koleżanki i przez kilka godzin zanim dowiozły ją do mnie zajęły się nią (szacun). Potem wzięłam malutką do domu. Opiekowała się z mamą przy niej aż do 1 w nocy. Z godziny na godzinę było coraz gorzej....nie chciała jeść ze strzykawki ciągle spała - była tak bardzo osłabiona. Ani razu nie wstała na łapki, ani nie usiadła. Główka jej upadała. Leżała w leżance na termoforku. Co jakiś czas głośno płakała (miałczała)....kiedy już poszłyśmy spać malutka była zamknięta w koszyku i leżała obok mamy....co godzinę wstawała, piszczała, próbowałyśmy ją karmić, przemywałyśmy oczka naparem z ziółek (miała zaawansowane zapalenie oczka, ropa z noska). Ok. 3 zaczęło jej lecieć "coś" pomarańczowo - czerwonego z buźki :(. Modliłam sie całą noc i trzymałam kciuki. Kiedy malutka była kilka godzin wcześniej u weterynarza, on powiedział, że ta noc będzie decydująca, dostała kilka zastrzyków, ale nie dała rady ok. 5 rano odeszła.....

Lusi miała ok 1 - 1.5 msc. Mieściła się na dłoniach, czuć było jej żebra...najprawdopodobniej mamusią ją odrzuciła. Kochanie choć byłaś z nami jedną noc, kocham cię! Biegaj już bezboleśnie wśród innych kociaczków.

Wracając do tematu posta. Dziś niemodelinowo, aaale robimy deser! Jest pora na truskawki, jest cieplusio, a ten deser jest w sam raz na taką pogodę :). ZACZYNAMY!

Potrzebujemy:

* ok. 130 g serka mascarpone
* 250 ml śmietany 30%
* truskawki (myślę, że max 0,5 kg starczy)
* herbatniki
* cukier puder


1. Mielimy herbatniki - możemy to zrobić tłuczkiem, blenderem lub tak jak ja - moździerzem :)


2. Miksujemy truskawki - ja je zblendowałam :)



 3. 250 ml. śmietanki wlewamy do miski i ubijamy na sztywno. Następnie dodajemy serek mascarpone (130g) nie dodawajcie za dużo (żeby nie było za tłusto). Dodajemy cukier puder wedle smaku.



4. Bierzemy szklanki. Nakładamy wszystko wasrtwami: herbatniki, śmietana, truskawki, herbatniki, śmietana, truskawki...wkładamy do lodówki na ok. 10 minut. I wychodzi nam:



Opcjonalnie zamiast blendować truskawki, możecie pokroić je w połówki, tak jak tu:
 


TADAM! Prosto, szybko i smacznie! W 4 krokach! Mam nadzieję, że spodobał wam się taki szybki DIY :). Zapraszam was jeszcze dziś do zakładki 365 PROJECT, właśnie uzupełniam :).

Całusy :)

P.S. Na FB szykuję się zabawa, w której do wygrania będzie moja biżuteria!

P.S.2. Moja nowa wczorajsza zdobycz!

9 komentarzy:

  1. Hoho, widzę że maszynkę już masz. Millefiori czeka na Ciebie :D
    Przepraszam, że nie komentuję prawie nigdy, ale zawsze czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż się głodna zrobiłam. Wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm... wygląda przepysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. szkoda kotka :( mojego niedawno samochód potrącił i zdechł :(

    pomysł na deser bardzo fajny, na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj to robię!! Jak ja kocham deserki *-*

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze,że się zajęłaś z mamą Lusi.. to świadczy,że masz serce i nie jesteś obojętna.. Czytając drugi raz zaczęłam płakać :( biedny kociak.. [*]

    OdpowiedzUsuń
  7. Próbowałam go zrobić - efekty nie były najlepsze (powinnam mieć zakaz wchodzenia do kuchni), ale pewnie Twój deser smakuje obłędnie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, a dobrze schłodziłaś śmietane? Mozliwe ze masa sie zwarzyla trzeba wszystko po kolei dodawac :). Probuj, probuj i sie nauczysz....w koncu trening czyni mistrza ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super deser, muszę zrobić koniecznie.
    P.S. Opaskę postaram się uszyć w weekend, ale pamiętam :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu wpadłeś :), komentuj, czytaj, dziel się swoją opinią! Pamiętaj, że mam też stronę na FB i na Insta :), no...maila też mam, wieć jeśli chcesz - napisz :)!